Usnila Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem


Pitanje: Es-Selamun alejkum postavani brate! Imam jedno pitanje, koje se tice snova. Moja hanuma je, el-hamdillilah, trudna i sad ocekujemo vec cetvrto djete, inshallah, i sanjala je jedan cudan san. Prije nego sto je otisla na spavanje obavila je jaciju namaz, pa nakon toga otisla na spavanje pod abdestom. Te veceri je sanjala da je bila kod kuce naseg poslanika Muhammeda, a.s., i kod Aise, r.a., i oni su joj rekli da sjedne pokraj njih i da se ne brine za djetetom, da ca joj Allah dati musko djete (a mi imamo vec tri cure el-hamdullilah), a ime treba da mu da...
Muhammed AbduIzet. Hanuma kaze da lice od poslanika, a.s., nije vidjela, vec je samo cula njegov govor. Sad sam zabrinut zbog toga sto sam prosle godine, zadnjih 10 dana ramazana u nocnom namazu dovio Allaha neprekidno da me pocasti sa sinom i obecao sam da cu mu dati ime Aburrahman. Sta sad brate, da li da obratim paznju na ovaj san koji je imala moja zena, jer znam da ljep san dolazi od Allaha, a ruzan od sejtana?
ODGOVOR: AlejkumusSelam! Odmah da naglasim da ne znam tumačiti snove te se ne bih upuštao u značenju ovog sna. Došlo je u vjerodostojnom hadisu mutefekun alejhi, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ko me vidi u snovima zaista me je vidio, zaista se šejtan ne može prikazati u moj liku". S obzirom da ti hanuma nije vidjela lice Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, ne može tvrditi da ga je vidjela u snovima, jer neko može tvrditi da ga je sanjao ako zna kako izgleda na osnovu opisa u hadisima pa ga vidi takvog u snovima.
Čovjek ono što sanja, pa makar bili lijepi snovi, ne treba uzimati kao izvor iz kojeg će uzimati smjernice kako da se ponaša u budnom životu. Jer snovi nisu izvor iz kojeg se crpe šerijatski propisi. Ako ti se rodi sin ti ispuni obećanje da mu nadiješ ime Abdurrahman, jer to što si dovio ako si izgovorio riječima (a ne da si samo mislio o tome) a razumije se iz pitanja da jesi, onda je to zavjet kojeg si dužan ispuniti. U protivnom, ako mu ne nadiješ to ime (Abdurrahman) dužan si učinit kefaret zavjeta, a to je izbor između sljedećeg: da nahraniš deset siromaha ili ih odjeneš (ili da oslobodiš roba, međutim robovi se danas ne mogu naći) a ako nisi u mogućnostionda da postiš tri dana. Ve billahi tevfik.

Mr. Zijad Ljakic
N-um.com